Kort maar krachtig:
Cadans der getouwen

Als zoon van een schortenfabrikant zocht Guy Roelofs naar zijn roots. Als muzikant vond hij die in het boek Spin- en weefliedjes van A.J.A.C. van Delft.Vervolgens kwam hij terecht bij het P.J. Meertensinstituut in Amsterdam. Roelofs staat bekend als bouzoukispeler; hij is onder andere te horen op de cd Dutchman over the Border van de groep Moira. Ierse muziek gespeeld door Nederlandse muzikanten. Ook in Cadans der getouwen is de invloed van de Ierse muziek duidelijk herkenbaar in melodie en arrangement. Roelofs verzamelde voor dit muzikale project een aantal topartiesten om zich heen met de Brabantse zanger Gerard van Maasakkers als middelpunt. De groep is het komende seizoen te zien en te horen in het Nederlandse theatercircuit. Van harte aanbevolen.

Cadans der getouwen
Wild Boar Music 21016