Cees Tempel stopt als docent Nederlandse dans

Maartje en Cees gaan voorop in de Cramignon

Tijdens het 25e Doe Dans Festival, dat werd gehouden in Biddinghuizen verzorgde Cees Tempel zijn laatste lessen Nederlandse dans. Met een programma van bekende en onbekende dansen nam hij bijgestaan door zijn opvolgster Maartje Ligthart afscheid tijdens twee workshops op zaterdag 1 september.

In 1982 ondernam hij zijn eerste ‘studiereis’ naar Twente en in de daarop volgende jaren trok hij tijdens vakanties en weekenden door ons land op zoek naar dat bekende en onbekende dansmateriaal.

Na vijfentwintig jaar vindt hij het nu genoeg. Niet het speuren naar de dansen, maar wel het lesgeven. De workshops werden afgesloten met een gezellige Limburgse Cramignon op en naast de dansvloer en tot slot droeg hij letterlijk het stokje over aan Maartje Ligthart. Voor haar had hij een mooie Twentse ‘goastok’, het symbool van menige dansleider.

Kijk voor meer foto's bij de foto impressie van Doe Dans 2007.